02166700740

مزیت های جراحی های لاغری

مزیت های جراحی های لاغری

مزیت های جراحی های لاغری جراحی های لاغری مختص دنیای مدرن است اما این جمله به این معنا نیست که هیچ تاریخچه و پیشینه ای نمی شود برای آن درنظر گرفت. نمی دانیم اولین فردی که متوجه شد می تواند وزن خود را تغییر دهد چگونه و به چه دلیل به این حقیقت مهم پی برده است اما مسلما روزی وجود داشته که فردی متوجه شده اگر کمی لاغر یا چاق تر باشد، سالم تر و زیباتر خواهد بود. در واقع تاریخچه تغییر وزن مشخصا می تواند از زمان متمدن شدن بشر قابل ردیابی باشد.

علم تغذیه اولین علمی بود که به حیطه چاقی و لاغری بشر ورود کرد. وقتی انسان ها فهمیدند هر اندازه خوراک کمتری داشته باشند، وزن کمتری هم دارند، اما همچنان اطلاعات ناقص به نظر می رسید تا اینکه بحث کالری ها و متابولیسم مطرح شد و ورزش و تربیت بدنی بال دیگر این پرنده شد و معادله تغییر وزن را کامل کرد .

تا مدت های زیادی پروسه تغییر وزن مشخصا با این دو عامل پیش برده می شد اما با صنعتی شدن جوامع و کم تحرکی و استفاده بیشتر مردم از فست فود ها، غذاهای صنعتی با مواد نگهدارنده چاقی و.. دیگر مساله جانبی نبود و نیست. امروزه چاقی به عنوان یک بیماری در دنیای مدرن معرفی می شود که خود ریشه بسیاری از بیماری های مهم همچون دیابت ، فشار خون بالا ، آرتروز و … است.

موضوع مهم دیگر این است که هر چه به عقب می رویم، بازه اضافه وزن کمتر از امروز است. امروزه اضافه وزن حتی گاهی به بیست و سی کیلو هم می رسد که این از نظر فیزیولوژیکی یک فاجعه محسوب می شود و مشخصا یک بیماری است . در این حالت استفاده از رژیم و ورزش می تواند زمانبر و خارج از توان و حوصله بیمار باشد.

جراحی های لاغری بازوی کمکی قرن بیست و یک برای پیشبرد اهداف متعادل سازی وزن است. جراحی های لاغری حتی گاهی انتخاب افرادی است که شاید نیازی به آن ندارند، اما اینکه چرا این مسیر را انتخاب می کنند دلیلی دارد که حتما به آن خواهیم پرداخت .

هر اندازه هم که بخواهیم جراحی های لاغری را جزو جراحی های زیبایی دسته بندی کنیم، باز هم نمی شود گفت که صرف زیبایی ظاهری انواع جراحی های لاغری انجام می شود. در واقع نتایج درمانی این جراحی ها روی بدن انسان غیر قابل انکار است.

در ادامه سعی داربم بررسی کوتاهی بر روی چند مدل متداول از جراحی های لاغری داشته باشبم تا متوجه شویم کدام نوع از جراحی های لاغری برای چه افرادی مناسب و کاربردی است ولی قبل آن بهتر است درباره تعریف چاقی هم نظر باشیم، چرا که چاقی یک مفهوم کاملا نسبی است و اگر چاقی را هر فرد با دید خود معنا کند در تشخیص اینکه دقیقا چه کسی نیاز به جراحی های لاغری دارد، دچار سو برداشت خواهد شد.

شما نمی توانید یک فرد را صرفا به خاطر بزرگ بودن جثه چاق در نظر بگیرید. مفهوم چاق بودن در عین نسبیت تعریف قراردادی دقیقی نیز دارد و آن هم شاخص توده بدنی است. قصد نداربم به تشریح شاخص توده بدنی بپردازبم، چرا که با یک جستجو ساده در اینترنت به راحتی قادر به محاسبه آن خواهید بود.

مزیت های جراحی های لاغری

تاریخچه ی عمل های لاغری

مزیت های جراحی های لاغری عمل های لاغری تاریخچه ای نه چندان طولانی دارند. در حقیقت عمر اکثر این روش ها بسیار کمتر از یک صده است . در سال هزار و نهصد و هشتاد میلادی جراحی سنگینی انجام می شد که طی آن معده حالتی باریک و کم حجم به خود می گرفت و روده را نیز اندکی جابجا و کوچک تر می کردند. این جراحی بسیار تهاجمی ، وقت گیر و خطرناک به نظر می رسید.

بعد از گذشت یک دهه پزشکان تصمیم گرفتند این جراحی را در دو مرحله انجام دهند تا عوارض ناشی از آن کمتر شود. همچنین پیش بینی شد که گزارشات بالینی بین دو جراحی می تواند برای نتیجه گیری بهتر به پزشک کمک زیادی کند. اما عملی کردن این ایده نتیجه فوق العاده ای داشت که خود شالوده جراحی ها و عمل های لاغری امروزی شد.

تقریبا تمام بیماران بعد از جراحی اول آنقدر وزن کم می کردند که در واقع نیازی به جراحی مرحله دوم دیده نمی شد. از طرفی وضعیت عمومی بیماران نیز شکل نسبتا مطلوبی داشت تا جایی که جراحی اول بعد از مدتی به عنوان یک روش کامل و مستقل و همچنین موثر در میان جامعه پزشکی پذیرفته شد . این روش یعنی کوچک کردن معده از طریق عمل های لاغری، باز همچنان دارای نواقصی بود و روشی به شدت تهاجمی بود و دوره نقاهت طولانی ای داشت.

اما هرچه تعداد عمل های لاغری بیشتری بر روی بیماران انجام می شد نواقص کار شفاف تر و به مرور برطرف می شد، در حقیقت این ماهیت علوم تجربی است که نواقص کار در انجام پی در پی یک روش رفع و هر بار کامل تر می شود.

تاریخچه ی عمل های لاغری

بهترین جراحی لاغری چیست؟

مزیت های جراحی های لاغری اینکه بهترین جراحی لاغری کدام روش است، در واقع سوالی است که در هر شرایط و موقعیت می تواند پاسخی متفاوت داشته باشد. بهترین جراحی لاغری برای شما ممکن است با خواهرتان متفاوت باشد اما شناخت انواع جراحی لاغری می تواند به شما کمک کند تا متناسب با شرایط خود بهترین جراحی لاغری را انتخاب کنید.

معرفی مدل متداول از انواع جراحی لاغری می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی عمل های جراحی لاغری در دو دسته عمده تقسیم بندی می شوند، دسته اول عمل هایی که بر پایه بیرون کشیدن چربی های اضافی بدن هستند و دسته دوم جراحی هایی که بعد از آن دریافت هرگونه کالری اضافی از طرف بدن محدود می شود که شامل برخی دستکاری ها روی سیستم گوارش است.

هر کدام از این دو دسته خود روش ها و انواع مختلفی دارند. در نظر داشته باشید که تصمیم راجع به بهترین جراحی لاغری موضوعی نیست که به تنهایی و با سرچ در اینترنت بتوانید از عهده آن برآیید، بلکه بعد از به دست آوردن یک سری اطلاعات کلی باید مشاوره های دقیقی با چند متخصص داشته باشید و در نهایت تصمیم قطعی بگیرید. حتی برای تشخیص بهترین جراحی لاغری مختص خودتان ممکن است لازم باشد با یک روانشناس هم مشورت کنید، چرا که بعد از تمام انواع عمل های جراحی لاغری ذهن شما نیازمند پذیرش و مراقبت از خود جدیدتان است، در غیر این صورت نتیجه نهایی چیزی جز تخریب بیشتر نخواهد بود.

یک مثال ساده بحث را شفاف تر خواهد کرد تصور کنید که شما فردی هستید که خوردن و آشامیدن را جز تفریحات می دانید و بعد از جراحی اسلیو معده دیگر قادر به بیش از حد غذا خوردن نخواهید بود و این برای تیپ شخصیتی شما یعنی حذف یک تفریح مهم که خود به افسردگی منجر می شود و در نهایت هر چند بدنتان سالم شده باشد، اما روانتان بسیار آسیب پذیر خواهد بود و این یعنی نتیجه نامطلوب.

بهترین جراحی لاغری چیست؟

برای انتخاب یک عمل لاغری مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

مزیت های جراحی های لاغری عمل لاغری مناسب شما فقط می تواند طی یک فرایند دقیق توسط متخصصان مشخص شود. شناخت چند مدل از انواع متداول عمل لاغری و داشتن اطلاعات زمینه ای قبل از مشاوره حضوری می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دسته اول عمل های جراحی لاغری شامل فرایند بیرون آوردن چربی های موضعی می‌باشد. لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی دو روش متداول جراحی های لاغری از این دسته هستند. اما نکته مهم راجع به این دو روش این است که بدانید این روش ها شاید مسیر شما در لاغری و زیبایی را کوتاه کنند، اما معجزه نمی کنند.

یعنی از شما فردی هستید که پرخوری می کنید و اعتقادی به ورزش ندارید، در مدت کوتاهی بعد از عمل همه چربی های جدا شده از بدنتان سر جای خود بازمی‌گردد. بنابراین عمل لاغری مناسب شما شاید از نوع دوم باشد، یعنی جراحی هایی که پایه آن دستکاری بخشی از دستگاه گوارش و مشخصا معده است.

دو نوع جراحی معده متداول امروزه انجام می شود که با نام های بایپس و اسلیو شناخته شده هستند. هر دوی این جراحی ها حدود هفتاد درصد حجم معده را کم می کنند و این باعث می شود همیشه ملزم به رعایت رژیم غذایی باشید .

البته که همه این جراحی ها عوارضی دارند که بهتر است قبل از انجام آن مطلع باشید. مسلما عمل لاغری مناسب برای شما روشی است که آسیب کمتری برایتان داشته باشد و این برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

روش های جلوگیری از عوارض عمل های لاغری

مزیت های جراحی های لاغری جلوگیری از عوارض عمل های لاغری در حقیقت شاید کار مشکلی باشد، اما غیر ممکن نیست. روش های جلوگیری از عوارض عمل های لاغری کاملا به سبک زندگی شما گره خورده است و البته اینکه شما کدام یک از عمل های جراحی را انجام داده اید نیز پاسخ این سوال را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته برخی مراقبت های بعد از جراحی برای همه انواع آن مشترک است، مثل مراقبت های بهداشتی از بخیه ها یا زخم های ایجاد شده، اما جدا از مراقبت های مشترک جلوگیری از عوارض عمل های لاغری از نوع حذف چربی های موضعی کاملا مربوط به انجام ورزش و رژیم غذایی سالم می شود.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

خدمات ما

مشاوره رایگان

میخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید؟ ما به شما کمک میکنیم.

بررسی رایگان کسب و کار شما توسط کارشناسان وفانت