02166700740

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟ دندان یکی از اجزای بسیار مهم برای انسان می باشد و تحقیقات و آزمایشات نشان داده است که برای سالم ماندن قسمت های دیگر بدن باید دندان سالمی داشته باشید، پس شما باید مراقبت از دندان را جدی بگیرید. شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم که جواب آن بسیار آسان می باشد و شما با انجام دادن کارهای عادی از جمله مسواک زدن و شستشوی دهان به راحتی می‌توانید از این امر برخوردار باشید.

غذا ها و نوشیدنی هایی که بهتر است مصرف نکنید

غذا ها و نوشیدنی هایی که بهتر است مصرف نکنید

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟دندان ها نقش بسیار موثری بر روی سلامتی دارند و اگر شما از دندان‌ها و لثه‌های خود به خوبی مراقبت کنید، می توانید سلامتی خود را تضمین کنید و برای انجام این کار باید غذاها و نوشیدنی‌هایی که برای دندان مضر هستند را مصرف نکنید.

نحوه ی مراقبت از دندان در شیوه های مختلفی در طب سنتی و پزشکی توصیه شده است که مهم ترین آنها استفاده از مواد غذایی سالم می باشد. هیچ چیزی به اندازه نوشابه نمی تواند روی دندان شما تاثیر منفی بگذارد، زیرا نوشابه دارای اسید فراوان است و می تواند روی دندان شما تاثیر بگذارد و حتی شما اگر از نوشابه های بدون قند هم استفاده کنید، با مشکلات دندان مواجه می شوید.

نوشیدنی دیگری که روی دندان تاثیر منفی می گذارد و بهتر است از مصرف آن جلوگیری کنید، آبمیوه های صنعتی می باشد. این محصول نیز دارای اسید و قند فراوان است و از آنجایی که این آبمیوه ها طبیعی نیستند، اگر روی دندان مدت های طولانی باقی بمانند خطرات جدی برای شما ایجاد می کنند.

انواع مختلفی از شکلات ها و حتی آبنبات و تنقلات می توانند در مدت کوتاهی روی دندان های شما تاثیر بگذارند و از آنجایی که قند این محصولات بسیار بالا است، اگر روی دندان های شما بچسبند باکتری های زیادی تولید می کنند.

شما در هنگام استفاده از غذاها نیز باید از بعضی از آنها در هنگام مصرف جلوگیری کنید به عنوان مثال غذاهای خیلی ترش و یا شیرین می توانند به دندان‌های شما آسیب وارد کنند و همچنین در هنگام غذا خوردن توجه کنید که غذا بسیار سرد و یا گرم نباشد، چون دندان شما به دما واکنش نشان می دهد.

آسیب های ناشی از خشک شدن دهان

آسیب های ناشی از خشک شدن دهان

خشک شدن دهان با علائم کمبود بزاق خود را نشان می دهد و افراد احساس خشکی دهان می کنند و دیگر رطوبتی در دهان آنها وجود ندارد که نام دیگر این بیماری زروستومیا است. علت ایجاد این بیماری مصرف زیاد دخانیات و مشروبات الکلی می باشد، چون این مواد رطوبت دهان را جذب می‌کند و شما همیشه با علائمی از جمله تشنگی مواجه هستید.

بارز ترین علائم خشک شدن دهان، ایجاد بوی بد دهان می باشد که به مرور زمان مبتلا به سرطان های دهان می شوید. وقتی شما دچار خشک شدن دهان شدید، آسیب های دیگری برای شما اتفاق می افتد به عنوان مثال شما با سرگیجه مواجه می شوید، چون آب بدن شما کاهش می یابد و همیشه شما احساس سردرد و سرگیجه و حتی تار دیدن در ناحیه چشم می شوید.

وقتی شما در ناحیه دهان احساس خشکی کنید، قطعا آب بدن شما کاهش می‌یابد و کم‌کم با آسیبی از جمله گلودرد مواجه می‌شوید که گاهی اوقات به خارش در گلو یا تنگی نفس دچار می شوید.

یکی دیگر از آسیب هایی که به شما وارد می شود و قابل جبران شدن نیست، بیماری آلزایمر است. وقتی آب بدن کاهش یابد، قطعا خون به مغز شما نمی‌رسد و کم‌کم موارد بزرگ و کوچک را فراموش می کنید و کم‌کم دچار سکته مغزی و دیابت می شوید و همچنین تمام این بیماری ها دچار اضطراب در شما می‌شود که شما با ورزش کردن و رژیم غذایی می توانید اضطراب و استرس را از خود دور کنید.

نکات بهداشتی برای مراقبت از دندان ها

نکات بهداشتی برای مراقبت از دندان ها

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟مراقبت از دندان ها کار بسیار الزامی می‌باشد و از آن‌جایی که امروزه هزینه های دندانپزشکی رو به افزایش است، شما باید نکات بهداشتی را برای مراقبت از دندان ها رعایت کنید، پس به موارد زیر توجه کنید.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بعد از هر وعده غذایی باید از مسواک استفاده کنید و دقت داشته باشید که از مسواک با کیفیت استفاده کنید تا به لثه‌های شما آسیب وارد نکند و دندان های شما را به خوبی پاک کند.

برای اینکه دندان‌ها و لثه‌های شما محکم باشند، می توانید بعد از مسواک زدن از آب نمک استفاده کنید، چون نمک میکروب دندان های شما را از بین می برد و به خوبی دهان و دندان شما را پاکسازی می کند.

چیزی که باعث می شود شما از بهداشت دندان برخوردار باشید این است که بعد از خوردن هر غذایی آن را از روی سطح دندان بردارید تا به‌خوبی دندان شما پاکیزه شود، چون تجمع مواد غذایی در یک جا باعث آسیب می شود.

نگهداری اصولی از لثه ها

نگهداری اصولی از لثه ها

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟وقتی اسم دندان را می آوریم، همه فکر می‌کنند باید مواردی را برای نگهداری و بهداشت دندان انجام دهیم ولی قبل از رعایت موارد بهداشتی برای دندان، باید به فکر لثه ها باشیم، چون اگر لثه سالمی نداشته باشیم می تواند به دندان های سالم آسیب وارد کند.

اگر شما نگهداری اصولی از لثه ها را انجام دهید، به بیماری‌های لثه مواجه نمی شوید. شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که بیماری‌های لثه چیست که ممکن است پلاک هایی زیر خط لثه ایجاد شود که مانند یک ماده چسبنده از باکتری ها می باشد که به مرور زمان دچار عفونت می شود.

علائم بیماری های لثه شامل متورم شدن، قرمزی و ایجاد خونریزی است. یکی از موارد اصولی برای نگهداری از لثه ها، نخ دندان می باشد که شما باید روزی یک بار این کار را انجام دهید تا غذاهایی که لای دندان شما باقی مانده‌اند، بیرون بیاورید تا دچار عفونت و تجمع باکتری نشود.

باید به صورت منظم دهان و دندان را پاکسازی کنید، چون تنها روش برای نگهداری اصولی از لثه ها و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است.

برای نگهداری اصولی از لثه ها باید سیگار را ترک کنید، چون سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و باعث می شود شما در مقابل عفونت و باکتری های لثه مقاومت نداشته باشید.

نکاتی مهم برای افزایش طول عمر دندان

نکاتی مهم برای افزایش طول عمر دندان

چگونه از دندان های خود مراقبت کنیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که بعد از هر وعده غذایی از مسواک استفاده کنید و حداقل روزی یکبار از نخ دندان مناسب استفاده کنید تا میکروب های لای دندان خود را از بین ببرید.

چیزی که باعث می شود دندان های شما خراب شود و طول عمر آن کاهش بیابد، استفاده از مواد غذایی ناسالم می باشد و به جای استفاده از این موارد می توانید از لبنیات و مواد غذایی از جمله ماهی و سبزیجات استفاده کنید، چون دندان شما را محکم می کند و باعث می شود که دندان شما در برابر عوامل مختلفی از خود واکنش نشان ندهد.

شما می توانید هفته ای ۲ بار از دهان شویه یا خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید ، چون این محصولات می توانند به سلامت و افزایش طول عمر دندان های شما کمک کنند.

شما باید از مصرف سیگار و دخانیات دوری کنید و اگر دهان شما دچار زخم و یا خونریزی بی دلیل شد، بهتر است به دندان پزشک مراجعه کنید.

شما باید سالی چند بار برای جرم گیری دندان ها به دندانپزشک و متخصص مراجعه کنید، چون اگر این کار را انجام ندهید به مرور زمان دچار خراب شدن دندان می شوید و این امر باعث می شود یک دندان خراب، دندان های دیگر را نیز از بین ببرد.

شما با رعایت نکات مهم می توانید از بسیاری از آسیب ها و بیماری ها جلوگیری کنید، پس هر چه سریع تر این موارد را رعایت کنید تا با حجم انبوهی از مشکلات مواجه نشوید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

خدمات ما

مشاوره رایگان

میخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید؟ ما به شما کمک میکنیم.

بررسی رایگان کسب و کار شما توسط کارشناسان وفانت